الإثنين 16 سبتمبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

حكاية عزيزة كاملة

انت في الصفحة 1 من 4 صفحات

موقع أيام نيوز

عزيزة بنت إبليس صاحبة اشهر چريمة في الاسكندريه الحلقه الاولى  
الست اللي أنتو شايفينها دي اسمها عزيزة ولكنها عملت شوية حاجات خلت الناس يسموها عزيزةبنت إبليس الچريمة دي رغم إنها حصلت في الثمانينات وإنتهت حكايتها إلا إنها في 2012 شغلت الرأي العام مرة تانية والناس كلها اتكلمت عنها. تعالوا نعرف إيه حصل في إسكندرية سنة 83
يلا بينا نبدأ في الثمانينات وبالتحديد في إسكندرية كان فيه بنت اسمها عزيزة وعزيزة كانت عايشة في منطقة من مناطق إسكندرية عزيزة لما وصلت لسن 17 أهلها جوزوها من شاب اسمه سعيد سعيد. جوزها كان شخص عصبي وبيعاملها معاملة وحشة جدا. ضړب وإهانة والجو ده والمشكلة هنا إن عدت سنة وإتنين وتلاتة وعزيزة ما خلفتش ولا حتى حملت ولا مرة فعزيزة قالت لأ كده فيه حاجة غلط أما أروح عند دكتور وأكشف وأشوف ليه مش بيحصل حمل ولما راحت عند الدكتور اكتشفت للأسف إنها ما بتخلفش ولا حتى هينفع تحمل ولا تخلف مهما حصل من الآخر كده عندها عقم ومن هنا سعيد جوزها لما عرف الخبر ده بدأ يعاملها معاملة قاسېة جدا ده حتى إن أهل جوزها بقوا يعايروها وطبعا كل ده تعبها نفسيا وإللي زاد وغطى إن جوزها قال لها أنا مش هينفع أستمر مع واحدة بالشكل ده وراح جاي للأسف.

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
مطلقها وبعد ما تطلقت بفترة اتجوزت من شخص تاني من نفس المنطقة إللي هي فيها والمشكلة هنا إن أهل طليقها لسه بيعايروها ويلقحوا عليها في الريحة وفي الجاية فعزيزة قالت لنفسها ساعتها أنا عاوزة أنتقم من أي حد بيلقح عليا وحړق دموا وأعرفهم إن مفيش فيا عيب. وهنا بس فكرت عزيزة في فكرة شيطانية جدا طب عملت إيه
ركزوا كويس في إللي جاي سنة 1983. عزيزة بدأت توهم أهل طالقها وجيرانها إنها حامل وكل ده طبعا كان بالاتفاق مع جوزها وأخت جوزها. طب إزايبدأت في الأول إنها تحط هدوم على بطنها تحت العباية علشان تبين يعني إن بطنها بتكبر كانت كل شهر والتاني تزود شوية هدوم على بطنها علشان تبين إن بطنها بتكبر واحدة واحدة وإن ده حمل طبيعي وعدت الأيام والشهور لحد ما وصلت للشهر التاسع وإنها المفروض خلاص هتولد طب دلوقتي كل ده كڈبة هتجيب بقى طفل منين في نص الشهر التاسع الساعة 1000 بالليل بدأت عزيزة إنها تصرخ على آخرها جوه شقتها ولما الناس اتلمت على صوتها أخت جوزها قالت للناس ما تقلقوش دي عزيزة بتولد عقبال عندكم وكانوا قبلها متفقين مع الداية بتاعة المنطقة علشان يعني تيجي تولدها في مقابل قرشين حلوين والناس إللي ما تعرفش داية يعني إيه دي الست إللي كانت زمان بتيجي تولد الناس في البيوت.
أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.
المهم. طيب برضو فين الطفل إيه الساعة 1200 بعد نص الليل راحت عزيزة لمستشفى الشاطبي في إسكندرية وقتها المستشفى دي كانت إمكانياتها ضعيفة وكانت كل الناس إللي بتدخلها من الطبقة الفقيرة عزيزة وقتها تنكرت ولبست لبس ممرضة أكنها يعني شغالة في المستشفى دخلت غرفة كانت فيها ست. لسه والدة وراحت جاية واخدة الطفل من إيد أمه بحجة يعني إنها تفحصه وتطمن عليه وأخدته منها من هنا وهربت بيه من هنا.
فص ملح وداب من المستشفى وقبل الفجر بوقت بسيط. والدنيا هادية خالص عزيزة دخلت البيت ومعاها الطفل دلوقتي. طبعا في نظر الناس عزيزة بقت أم وكانت عادي. بس طبعا كل ده لحد

انت في الصفحة 1 من 4 صفحات